چند نکته مهم در مورد سند زدن:

1. رعایت وضوح و سادگی در ثبت اسناد.

الف. برای سند زدن بهتره سادگی رو رعایت کنید. بیخودی به حساب ها گردش ندید و همینجوری از این سرفصل به اون سرفصل عددها رو جابه جا نکرده و فهم مسیر حرکت اعداد رو پیچیده نکنید.

ب. جزییات رو تا حدی که لازمه تفکیک کنید. تعداد حسابهای کل، معین و تفصیلی رو زیاد تعریف نکنید. معمولا بر اساس نوع نتیجه و کاربردی که حسابها دارند، حسابهای تعریف می شوند. مثلا محاسبه مالیات یا بیمه.

2. تا می تونید سعی کنید تعداد سندهاتون کم باشه.

3. توضیحات سندها رو مختصر و مفید بنویسید

4. در طبقه بندی (کدینگ) اطلاعات مالی، سعی کنید از عناوین مرسوم و قابل فهم استفاده کنید و بیخودی واژه سازی نکنید.

5. از سندها و گزارشات مالی تون حتما یک نسخه فیزیکی داشته باشید چرا که نرم افزارهای مالی موجود قابلیت تبادل اطلاعات با همدیگه رو ندارن و هر شرکت میخواد شما رو به سیستم خودش آلوده کنه و نذاره که به راحتی برید سراغ یک نرم افزار دیگه. برای همین هزینه های مهاجرت از یک نرم افزار حسابداری به نرم افزار دیگه بالاست چون که مقدار یا تمام اطلاعات مجددا باید به صورت دستی در نرم افزار جدید درج بشه.

6. مدارک لازم رو حتما پیوست سندهاتون داشته باشید. مثلا اگر یک شرکتی از شما مالیات بر ارزش افزوده در فاکتورش گرفته، ازش برگه تسویه حساب مالیات بر ارزش افزودش رو بگیرید. از اونجایی که تسویه مالیات بر ارزش افزوده به صورت کلی در هر فصل انجام میگیره. به تعداد فاکتورها برگه تسویه مالیات ارزش افزوده رو کپی بگیرید و پیوست سندهاتون بکنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: